I CAB Plan-versionen för februari finns inga synliga förändringar. Vi istället arbetat med att lösa problem som rapporterats in från våra användare. Mycket arbete har lagts ned på att förbereda systemet inför flytt till en ny driftplattform. Detta kommer att ske i en extrainsatt release som kommer att ske i början av mars. I samband med denna kommer ett planerat driftstopp att göras.
Extrainsatt release med planerat driftstopp i mars 2022
Mellan klockan 19.00 fredagen den 4 mars och 00.59 den 7 mars 2022 kommer CAB att genomföra omfattande underhållsarbete som berör flertalet av våra tjänster inom fordonsområdet, inkluderat CAB Plan. Det kommer att innebära att dessa tjänster inte kommer att vara tillgängliga under tiden.
Läs mer om driftstoppet här:
https://cabgroup.se/fi-se/fordon/notifications/planerat-driftstopp_sf_se.html
Vi är också glada att kunna lansera en helt ny applikation tillgänglig för stämpling av reparationsjobb, CAB Plan Repair. Applikationen är webbaserad möjliggör tidstämpling med antingen mobiltelefon, surfplatta eller dator.
Efter läsning har du tillgång till Release notes i CAB Plan genom att klicka på ikonen "Releaseinformation" uppe till höger i den övre menyraden.
Sammanfattning Release Notes CAB Plan februari
- Vi lanserar CAB Plan Repair!
CAB Plan Repair – en webbaserad lösning för stämpling av reparationsjobb
Nu finns en helt ny webbaserad applikation tillgänglig för stämpling av reparationsjobb, CAB Plan Repair. I den har vi samlat all den funktionalitet och information en tekniker behöver för att kunna utföra sitt uppdrag. Att applikationen är webbaserad möjliggör att använda antingen mobiltelefon, surfplatta eller dator för stämpling.
Naturligtvis finns även möjligheten att signera punkter i den digitala checklistan. Något som varit efterfrågat i en mobil lösning.
En ny funktionalitet är att du kan delstämpla lackdetaljer. Det gör att du till exempel kan se att två av tre delar är lackerade och klara. En annan nyhet är att en tekniker kan välja att helt ta över ett jobb som är tilldelat någon annan. Jobbet behöver inte planeras om i CAB Plan först, vilket tidigare var fallet.
Den mobila lösning som finns sedan tidigare – appen TimeTracker, kommer inte att kunna användas efter den 5 mars 2022.
För att använda CAB Plan Repair så använder du länken nedan och loggar sedan in med samma användarnamn och lösenord som i CAB Plan.
https://automotive-repair.cabgroup.net/
Här hittar du användarinstruktionen för CAB Plan Repair:
https://cabgroup.se/download/18.164b504417ce9bd753231706/1639483999425/CAB%20Repair%20Instruktion.pdf