För att ändra i grunddata behöver du ha behörighet som CAB Plan Administratör.


  • Gå till fliken Grunddata i vänstra kolumnen
  • Klicka på Hyrbilsföretag under CAB Plan
  • Klicka på + Lägg till ny
  • Fyll i uppgifter om hyrbilsföretaget, kontaktperson samt vilken e-postadress bokningar ska skickas till
  • Om fältet Boknings e-post lämnas tomt, kommer bokningen att betraktas som intern
  • När ett hyrbilsföretag svarar på en bokning av hyrbil så skickas svaret till e-postadressen som finns i CAB:s kundregister. Om du vill ha svaren till annan e-postadress, anger du denna i fältet Svarsmejl
  • Om du ofta använder samma tider för hämtning och lämning hos ett hyrbilsföretag, kan du ange dessa tider i inställningarna för Standard hämtnings- och lämningstid, så att de alltid kommer med i ärendet. Det går naturligtvis att ändra tiderna i ärendet i efterhand.   
  • Klicka på Spara